Lipsk- wyprawa do zoo

Wcale nie trzeba wyjeżdżać daleko by przenieść się do prawdziwej, bujnej dżungli. Efekt pobytu w egzotycznych krajach jeszcze bardziej murowany kiedy wybierzecie się tutaj w najbardziej upalny dzień lata. Mowa o Zoo w Lipsku, miejsca do którego pojechaliśmy przez zdjęcie. Tak to kolejne miejsce, które musieliśmy zobaczyć na własne oczy, jak tylko zobaczyliśmy na zdjęciu podesłanym przez Maliki się szlajają, wcześniej taką akcję mieliśmy z wiszącym mostem w Alpach Zillertalskich.

Do Lipska w naszym przypadku najlepiej i najszybciej było dostać się samochodem. Z noclegiem też nie było większego problemu, bo zarezerwowaliśmy sobie parcelę pod trzy namioty na kempingu Kulkwitzersee. Kemping czysty, zadbany, był plac zabaw i bufet, a do najbliższego sklepu spożywczego 500 m oraz co najważniejsze bardzo blisko do jeziora, który przynosiło ochłodę w te upalne lipcowe dni. Do naszego głównego celu wyjazdu mieliśmy zaledwie 12 km. Istnieje tutaj możliwość wynajęcia domków letniskowych jeśli ktoś akurat nie przepada za spaniem pod namiotem. Niedaleko Lipska jest kilka jezior i praktycznie przy każdym jest kemping, jeśli interesuje was taki sposób nocowania, więc nie ma większego problemu by zdobyć miejscówkę. No chyba, że jedziemy na chybił trafił i to na weekend to problemy mogą się pojawić.

Co nas urzekło w jednym zdjęciu, że zdecydowaliśmy pokonać ponad 500 km w jedną stronę? Była to Gondwana- ogromna instalacja przypominająca szklarnię, która kryła w swoim wnętrzu najprawdziwszy las tropikalny. Nazwa kompleksu nie jest przypadkowa, bo Gondwana to był superkontynent w okresie paleozoniku i składał się z dzisiejszej Ameryki Południowa, Afryki, Australii i Antarktydy. I właśnie w Zoo w Lipsku pod jednym dachem jesteśmy na trzech kontynentach jednocześnie. Zwiedzamy dżunglę Afryki, Azji i Południowej Ameryki. Jest tutaj nawet spływ w stylizowanych łódkach, który zabiera nas w podróż w czasie i przestrzeni- dobra lekcja dla dzieciaków jak to było z początkiem istnienia życia na ziemi i dlaczego lasy tropikalne są nadal dla ziemi takie ważne. Mało tego możemy pospacerować sobie praktycznie w konarach drzew przez system linowych mostów, które wiszą wysoko ponad całą tą bujną zielenią. Na terenie Gondwany nie brakuje również miejsca gdzie można smakowicie zjeść azjatycka kuchnię, dosłownie przenosimy się do Tajlandii. Byliśmy zaskoczeni, że wewnątrz Gondwany nie było aż takiego skwaru jak na zewnątrz, faktycznie było gorąco, ale całkiem znośnie.
Kolejną fajną rzeczą w Zoo w Lipsku jest tematyczny podział terenu, czyli kolejno zwiedzamy Azję, Afrykę i Amerykę Południową oraz tajemniczo brzmiący Pongoland, czyli świat małp. W poszczególnych "krainach" zachowana jest charakterystyka danego kontynentu, nawet plac zabaw w azjatyckiej części wyglądał jak ogromny smok, a wybieg dla kopytnych ssaków afrykańskich jak sawanna.

Ceny i więcej informacji:
kempingu Kulkwitzersee.: mały namiot+2 dorosłych+dziecko do lat 6+samochód ok. 20 euro/dzień
Zoo w Leipzig: (ceny w zakładce Ihr Zoobesuch/ Your zoo trip)
                            wejściówka dla 2 dorosłych + dziecko 47 euro,
                            wypożyczenie wózka 2,5 euro/dzień (kaucja 10 euro)
                            "rejs" łódką- 1 euro/ osoba

zachód słońca nad jeziorem Kulkwitzer

poranek nad jeziorem Kulkwitzer
nasze domostwa, Kulkwitzer see
ludzi pełno gdzie tylko wzrok sięga, Kulkwitzer see