Niedzielna pętla

Bardzo lubimy jeździć na rowerach. Najczęściej jeden dzień weekendu,  kiedy tylko pogoda pozwala wskakujemy na nasze dwa kółka i zwiedzamy okolicę. Od kiedy jest Edi pokonujemy raczej krótsze dystanse do 50-60 km, a wszystko dlatego, że jazda z przyczepką daje popalić. Tomek mówi, że 50 kilometrowa jazda z młodym w przyczepce to tak jakby zrobić tych kilometrów dwa razy tyle bez obciążenia. Wiosna w tym roku szybko zawitała, więc nawet nasze rowery długo nie zimowały. W sumie to nawet w zimie nam pogoda sprzyjała do pedałowania.

Ostatnią wycieczkę rozpoczęliśmy od jazdy samochodem do Raciborza, bo w planach była trasa 45 km, a sam dojazd do i z Raciborza to jakieś 16 km w jedną stronę. Pokonana przez nas trasa była całkiem przyjemna, bo jechaliśmy głównie po utwardzonych nawierzchniach, gdzie przy niedzieli ruch samochodowy był minimalny. Edward tradycyjnie zaraz po wyjechaniu z Raciborza przysnął i przeoczył widoki pomiędzy Rudnikiem i Strzybnikiem. W Strzybniku znajduje się zaniedbany pałac oraz folwark z kuźnią, wieżą zegarową oraz spichlerzem. Dalej jechaliśmy do Gamowa, gdzie towarzyszyły nam ogromne myszołowy przelatujące niedaleko nas. Zresztą te piękne drapieżniki podczas wczorajszego wypadu często nam towarzyszyły. Z Gamowa dojechaliśmy dość kiepską drogą gminną do Krowiarek i mieliśmy nadzieję, że będzie nam dane popodziwiać obejście pałacu w Krowiarkach. Niestety brama zamknięta była ze względu na trwające tam prace budowlane, jednak to co było widać za płotu też robiło wrażenie. Pod pałacem w Krowiarkach obudził się też ze swej drzemki Edward, więc trzeba było poszukać jakiegoś placu zabaw na przerwę obiadową i by młody mógł się trochę wyszaleć przed kontynuacją wycieczki, dlatego też zatrzymaliśmy się w Tłustomostach. Po 30 minutowej przerwie ruszyliśmy dalej w stronę Kietrza i fajną polną drogą do Gródczanek gdzie już zawitały bociany. Dalej podążaliśmy w stronę Pietrowic Wielkich gdzie po drodze mijaliśmy mały drewniany kościółek Św. Krzyża. Ku naszemu zaskoczeniu Edi zaś odpłynął w ramiona Morfeusza, a my dreptaliśmy dalej przez Cyprzanów i Lekartów by za chwilę porzucić ruchliwą drogę i już całkiem przyjemnie aleją budzących się do życia drzew dojechać do Ocic- dzielnicy Raciborza. Nasz krótki wypad zakończyliśmy na zasłużonych lodach na rynku w Raciborzu.

zaraz obok Szpitala Rejonowego w Raciborzu zaczyna się droga z płyt betonowych  w stronę Rudnika

z Rudnika kierujemy się na Strzybnik

wieża zegrowa na dziedzińcu folwarku w Strzybniku

Spichlerz w Strzybniku

uciekający Myszołów- Gamów

zjazd do Gamowa

zamknięta brama pałacu w Krowiarkach

piękny pałac w Krowiarkach

przerwa na palcu zabaw w Tłustomostach

polna droga Kietrz- Gródczanki

drewniany kościółek pątniczy  Św. Krzyża

trasa z Wojnowic do Ocic (Racibórz)

w stronę Ocic

Racibórz- nowa trasa rowerowa na ul. Warszawskiej

kościół św. Jakuba na rynku w Raciborzu

zasłużone lody - rynek Racibórz

nasza niedzielna 50 km pętla

1. My także uwielbiamy rowery z naszymi maluchami :) Nasza młodsza córa dopiero od tego sezonu zaczyna takie prawdziwe rowerowanie z nami ale już bardzo to lubi. A nas to cieszy :) Wasz synuś widać bardzo szczęśliwy na takich wycieczkach. Piękne okolice odwiedzacie!

1. Edwardzik bardzo lubi wycieczki rowerowe, może dlatego, że bardzo szybko zaczęliśmy z nim jeździć- pierwsza wycieczka jak miał tygodni :) Super, że córki zabieracie na wspólne rowerowanie- ogólnie fajnie widzieć, że coraz to więcej ludzi jeździ na rowerach i angażuje w to swe dzieciaki :) Tak trzymać!!!!

2. myśmy też zaczynali z przyczepką jednoosobową... teraz jest dwu osobowa i właśnie planujemy wycieczkę wzdłuż polskiego wybrzeża.
    A u Was piękne rejony :)

1. To życzymy przyjemnego pedałowania i by dzieciaki się Wam w trasie nie buntowały, bo nasz ostatnio cosik z buntownika ma jeśli chodzi o jazdę w voziku :) A jeśli będziecie w okolicy to zapraszamy na wspólne vozikowe zapoznanie się z naszymi regionami :)